Beslut om polishuset på Kungsholmen

– En tillbyggnad av polishuset skapar stora möjligheter att lyfta en idag misshandlad plats på Kungsholmen. Den annars ganska otrygga och ruffiga miljö som råder på den delen av Kungsholmsgatan ges nu möjlighet att få ett ansiktslyft och att smälta bättre in i sin omgivning.

Det säger Erik Slottner (KD), ledamot i Stadsbyggnadsnämnden och vice gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus, med anledning av att Stadsbyggnadsnämnden idag torsdag fattar beslut om ett start-pm angående en tillbyggnad av polishuset på Kungsholmen.

– Det gamla polishuset fyller med sin prakt en viktig funktion på Kungsholmen. Dess tillbyggnader från 1970-talet kan dock inte visa upp samma ståtlighet. Tvärtom skapar de ett sår i den annars så vackra kvartersstruktur som stenstaden har att erbjuda.

– Det är av stor vikt att den tillbyggnad som ska ske görs på ett sätt så att polishuset blir en mer integrerad del i stadsdelen och får en tydligare sammankoppling med stenstaden. Den grönyta som idag finns intill fastigheten måste också bli mer inbjudande.

Markus Nyman, pressekreterare, Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus

Maria Tiger Bodlund

Presskontakt Press- och kommunikationsansvarig Kristdemokraterna i Stockholms stadshus 076 122 99 14

Kristdemokraterna i Stockholms stad vill ha ett Stockholm kännetecknas av personlig frihet och socialt ansvar.

Gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus är Erik Slottner.

Kristdemokraternas ledamöter i kommunfullmäktige är Erik Slottner, Mikael Valier, Christian Carlsson, Sofia Modigh och Michaela Hollis. Ersättare är Nike Örbrink, Johanna Hedin och Ofelia Namazova.

Följ Erik Slottner på sociala medier:

Facebook: @erikslottnerkd
Instagram: @erikslottner_kd

Följ KD Stockholm på sociala medier: