Välkommen till frukostmöte onsdag 16 maj: Stockholms stad och Fastighetsägarna Stockholm presenterar nytt samarbete

Stockholms stad och Fastighetsägarna Stockholm bjuder in till ett frukostmöte i Paulirummet i Stadshuset onsdag 16 maj klockan 08.00-09.30. Vid mötet kommer en gemensam tillgänglighetspakt att presenteras. Syftet med pakten är att genom nära samarbete bidra till att byggnader i Stockholm blir tillgängliga för alla. Vid mötet kommer fastighetsägare, arkitekter, funktionshinderorganisationer och ytterligare intressenter delta.

Program:

08.00-08.15: Ewa Samuelsson (KD), biträdande socialborgarråd med ansvar för tillgänglighets- och funktionshinderfrågor, hälsar välkommen och beskriver syftet med tillgänglighetspakten och redogör för stadens ambitioner inom detta område.

08.15-08.30: Per Forsling, chef förvaltningsutveckling hos Fastighetsägarna Stockholm, berättar om Fastighetsägarna Stockholms mål med samarbetet.

08.30-09.00: Riitta-Leena Karlsson, funktionshinderombudsman, leder en paneldiskussion om tillgänglighetsfrågor. I panelen medverkar:

Meta Troell, omvärldsanalytiker på Svensk Handel

Anna Sköld, känd från tv-serien ”Mot Alla Odds”

Joakim Staremo, arkitekt på Equator Stockholm AB

09.00-09.30: Frågor och synpunkter från publiken

Praktisk information:

Insläpp till Paulirummet i Stockholms Stadshus sker via entrén vid stora trappan/rampen på borgargården från och med klockan 07.40. Frukost serveras från klockan 07.45.

Lokalen är självfallet tillgänglighetsanpassad. Vänligen meddela snarast om du har behov av teckentolkning, skrivtolkning eller annat stöd.

Anmäl helst ditt deltagande i förväg.

Presskontakt:

Markus Nyman, pressekreterare för Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus