Är konstmuseét till endast för sossarna?

Idag (1 maj) går sossarnas första maj tåg genom Göteborg. I slutet samlas de framför konstmuseét och där tar sossarna och LO sig rätt att sätt upp sina affischer, utan tillstånd varken från polis eller museet. Konstmseét är en är en offentlig byggnad där alla ska känna sig hemma, och ska inte vara en propaganda byggnad, säger Erik Granberg, ordförande KDU Göteborg. -Vi missunnar inte sossarna deras 1 maj tåg men det är inte okej att blanda in offentliga byggnader, där de inte ens har tillstånd att affischera, varken från museum eller polis, Vi i kristdemokratiska ungdomsförbundet i Göteborg kan inte dra några andra slutsatser än att den så kallade "traditionen" har växt sig så stark att ingen längre ifrågasätter. Kristdemokratiska ungdomsförbundet vill gärna sätta upp egna affischer, men kommer inte göra det på offentliga byggander där alla ska känna sig hemma. Varför reagerar inte konstmuseét i Göteborg eller tycker man att det är okej att ett enskilt parti propagerar åsikter och politik, på den plats där konsten ska samlas? - Har sossarna blivit en så stor del av samhället att de offentligat ägda verksamheterna alla gör sin plikt för att ännu mer göra sossarna till ett med makten? Vi tycker att det är dags att ifrågasätta, avslutar Erik Granberg ordförande KDU Göteborg. Matilda Stålbert, Ombudsman KDU Göteborg Matilda@kdu.se 0763- 06 22 71