KDU: Ny förbundsstyrelse med sikte på maktskifte

KDU:s årliga Riksmöte som hålls på Ekerö i Stockholm valde på fredagen en ny förbundsstyrelse. - Vi ska få tillbaka Sverige på rätt kurs. Vi ska ta över rodret från den förvirrade vänsterkartellen. De har förbrukat sin rätt till att styra och ställa i svensk politik, säger Ella Bohlin, omvald förbundsordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet. Efter en stadgeändring är numera samtliga styrelsemedlemmar ordinarie ledamöter. Den nya styrelsen ser ut som följer: Presidium: Förbundsordförande: Ella Bohlin, Stockholm( omval) 1:e vice ordförande: Charlie Weimers, Hammarö(omval) 2:e vice ordförande: Martin Källstrand, Stockholm(omval) Övriga ledamöter: Yusuf Aydin, Södertälje(omval) Steven Crosson, Hudiksvall (nyval) Christopher Dywik,Kalmar (nyval) Arash Farshian, Uppsala (omval) Peter Karlsson, Karlstad (omval) Etay Lechner, Uppsala ( nyval) Sara Pettersson, Jönköping (omval) Sara Rydefjärd, Stockholm (omval) Anna-Stina Stenbäck, Karlstad (nyval) Daniel Sturesson, Klippan( nyval) Matilda Stålbert, Göteborg (omval) Max Thagesson, Kristianstad (omval) För mer information: Ella Bohlin Förbundsordförande 0765-27 25 32 Fredrik Hardt Pressekreterare 0765-27 25 33 www.kdu.se