Lägg ned Djurskyddsmyndigheten eller förbjud ensamma människor!

Djurskyddsmyndigheten nu vill förbjuda hästägare att hålla hästar ensamma. Anledningen är att ”Hästar är ett socialt djur och har ett stort behov av att ha social kontakt”, och därför vill myndigheten genom lagstiftning tvinga hästägare att antingen skaffa fler hästar, slakta eller sälja sin häst. -Det är överförmynderi i sin värsta form och politiserat myndighetsförfarande, säger Ella Bohlin, Kristdemokratiska Ungdomsförbundets ordförande, i en kommentar till förslaget. -Anledningen är alltså att hästar är sociala djur, precis som 99 % alla andra fyrfota djur. Är nästa steg för myndigheten att tvinga hundägare inför Högsta Domstolen för att man lämnar hunden hemma när man går till jobbet? Och är inte människan en social varelse? Idag kan vi inte ens garantera våra gamla att slippa dö i ensamhet. Tusentals lever i ensamhet, är det inte dags att ge människor en meningsfull tillvaro och framförallt garantera alla en värdig ålderdom? -Djurskyddsmyndigheten har blivit ett Skara sommarland för militanta djurrättsaktivister och veganer. Och det är kanske inte så konstigt då myndigheten var en belöning till Miljöpartiet som tack för sitt stöd till Göran Persson. Som av en tillfällighet var det dessutom mannen som föreslog den, Matz Hammarström, som blev dess generaldirektör. -Djurskyddsmyndigheten är inget annat än en institutionaliserad radikalisering av den rödgröna galenpolitik som idag styr vårt land. Lägg ned. Nu. För mer information: Ella Bohlin Förbundsordförande 0765-27 25 32 Fredrik Hardt Pressekreterare 0765-27 25 33 www.kdu.se