Kronans Apotek stödjer Bröstcancerförbundets kampanj Rosa Oktober

Kronans Apotek stödjer Bröstcancerförbundets kampanj Rosa Oktober

Kronans Apotek, som är en av Bröstcancerförbundets huvudpartners, kommer även i år att stödja Rosa Oktober kampanjen. Utöver försäljning av rosa band och rosa reflexer, kommer Kronans Apotek även att sälja utvalda produkter i sin e-handel och på fysiska apotek och där 2 kr per såld produkt går till Bröstcancerförbundet. Företaget kommer även att stödja friskvårds-initiativet Hittaut mot bröstcancer.

Under oktober laddar Kronans Apotek upp med ett utbud av rosa varor, rosa band och rosa reflexer som säljs så att Bröstcancerförbundet kan finansiera patientnära bröstcancerforskning och ge stöd och rehabilitering till drabbade.

- Bröstcancerförbundet är den enda intresseorganisationen i Sverige som odelat fokuserar på  bröstcancer. Nära 8000 kvinnor om året får diagnosen bröstcancer och mer forskning är vad som behövs om vi ska kunna besegra bröstcancer. Därför är den insamling som vi gör tillsammans med våra kunder viktig. Vi kan alla vara med att bidra, säger Emelie Friis, Marknadsdirektör på Kronans Apotek.

Hittaut mot bröstcancer - målgång på Kronans Apotek, Sveavägen 43, Stockholm

Kronans Apotek stöttar även ett av eventen ”Hittaut mot bröstcancer” som är ett samarbete mellan Bröstcancerförbundet och Svenska Orienteringsförbundets friskvårdssatsning hittaut. Den 15 oktober, på Breast Health Day, genomför Bröstcancerföreningen Amazona Stockholm tillsammans med den lokala arrangören Stockholms Orienteringsförbund ett öppet event där alla är välkomna att delta genom att gå, springa eller cykla och leta efter checkpoints i Stockholm. Syftet med eventet är att belysa de positiva effekterna av att röra på sig. Målgång sker på Kronans Apotek, Sveavägen 43 i Stockholm. De första 100 deltagarna som går i mål efter att ha besökt fyra checkpoints får en trevlig giveaways-påse. Mer information här.

OM BRÖSTCANCERFÖRBUNDET

Bröstcancerförbundet är den enda intresseorganisationen i Sverige som odelat fokuserar på bröstcancer. I Sverige drabbas årligen närmare 8000 kvinnor av bröstcancer. Tack vare framsteg inom forskningen överlever idag drygt 80 procent av de drabbade sjukdomen. Bröstcancerfondens vision är att ingen ska drabbas av bröstcancer. För att nå dit finansierar vi forskningsprojekt och hjälper drabbade, året runt. Med ditt stöd kan vi göra mera för flera. Bli medlem eller ge en gåva på bröstcancerförbundet.se För oss är alla dagar rosa.

Taggar

Kronans Apotek har över 320 apotek i hela Sverige, från Skåne i söder till Lappland i norr, och en e-handel som levererar snabbt till landets alla delar. Vi erbjuder produkter och tjänster inom recept, hälsa och skönhet anpassade efter dina behov. Besök oss på kronansapotek.se eller ditt närmaste Kronans Apotek.

Vårt syfte: Hälsa för livet genom att hjälpa alla att leva ett hälsosammare liv.

Vår mission: Vi erbjuder hållbara produkter och tjänster för hälsa och välmående.

Vår vision: På ett omtänksamt sätt möjliggör vi en friskare morgondag.

Linda Wakeham

Presskontakt Presskontakt 0730-283030