Kronfönster öppnar i Växjö, köper stor industrifastighet i Växjö och öppnar nytt logistikcentrum

Kronfönster är årets Gasellföretag i Kronobergs län och ett snabbt växande företag. I dag sker all logistik, orderhantering och distribution från företagets lokaler/fabrik i Rottne. Där även showroom och försäljning utgår ifrån. Företaget har 4 dubblat omsättningen mellan 2006-2009 och nu börjar det bli trångt i Rottne.

"Vi får inte ihop transporterna på sommaren, Lastbilarna står på kö, det är trångt och väntetiderna är långa". säger Carl Svensson på Kronfönster.  Vår försäljning av pvc fönster ökar varje år, under 2010 köpte vi dessutom en ny fabrik för tillverkning av träfönster och vi hoppas att dessa volymer kommer att mer än fördubblas de närmaste 2 åren, därför gör vi denna nyinvestering. Vi kommer till nya och mycket större lokaler i Växjö, säger Svensson.

Kronfönster planerar även att starta viss tillverkning i Växjö, då lokalerna är ändamålsenliga för detta och platsen finns. Satsningen är en framtidssäkring inför kommande expansion heter det i pressmeddelandet.

Företaget kommer nu att starta renovering och ombyggnation och räknar med en flytt under mars-april 2010. Verksamheten i Rottne kommer att vara helt stängd, senast september 2010, då finns all verksamhet som tidigare fanns i Rottne, i de ny-ombyggda lokalerna i Växjö.

Mer information om Kronfönsters nyetablering ges av Carl-Gustaf Svensson på Kronfönster AB.

• skjutdörrar
  • uterum