Nytt passivhus fönster, med större ljusinsläpp. Kronfönster Passivhaus.

Passivhus fönster, har normalt kraftiga karmar och fönsterbågar och liten glasyta. Kronfönster Passivhaus är framtaget för att ge maximalt ljusinsläpp i kombination med högsta möjliga isolering.

Lågt uw-värde, väldigt hög isoleringsgrad samt ett bra pris säljer. Därför tror Kronfönster mycket på sitt nya Passivhaus fönster.

Isolervärdet är låga, 0,77.

Vår tidigare generation av Passivhaus sålde  bra till allmännyttan, vårt nya Passivhaus-system, har en slimmad fönsterbåge och ger därmed mer ljusinsläpp. Något som vi vet uppskattas i Sverige. Därför tror vi på en ännu större efterfrågan på vårt nya Passivhus system, säger Carl Svensson, affärsutvecklingsansvarig, Kronfönster AB.

Det nya passivhus fönstret har ett "positivt energivärde". Det innebär att fönstret släpper in mer energi (värme) än det läcker ut på ett år.

• fönster passivahus passivhaus passivhus energifönster
  • plastfönster