Passivhusfönster Ultimat från Kronfönster med 4-glas.

Kronfönster Passivhus Ultimat, 4-glas fönster.

På 80-talet slog 3-glas fönstren igenom, en revolution för sin tid. På 90 talet kom de gasfyllda fönstren, med argon. I April 2009 lanserade Kronfönster sitt passivhusfönster Ultimat.

Nu lanserar Kronfönster nästa generations fönster. Passivhus med 4 glas. Kronfönsters inlägg i miljödebatten.

Kronfönster Passivhus Ultimat som fönstret heter har ett u-värde på hela fönsterkonstrutkionen som är under 0,6. Glaset är u-0,3. 4 st lågemmissionsglas och kryptonglas mellan glasen.

Karm och båge är tillverkad i kompositmaterial, PVC och stål. 3 tätningslister är standard liksom Kronfönsters supervarmpaket och infräst fönsterblecksspår. Dubbla öppningar, både putsningsläge och vädringsläge är standard. Fönsterserien finns även som altandörrar och pardörrar, med samma goda isoleregenskaper. Senare kommer också skjutpartier på samma konstruktionsplatta.

Med 4-glas som standard och 3 tätningslister blir fönsterserien också ett tyst fönster. Mycket låga dB värden gör att fönstret passar ypperligt där trafik och annat buller kan störa.

Fönstret är vidare underhållsfritt, behöver inte målas. Det har 30 års garanti på färgen.

Kronfönster Passivhaus Ultimat kommer att lanseras för byggbranschen, på Nordbygg 20-23 mars 2012, Nordens största byggmässa. Men Kronfönster påbörjar försäljningen redan 2012-01-24.

För mer information se sidan om fönster för passivhus, eller kontakta företaget.