Du bestämmer nu slutet på sagan

Under 2011 har Britten Toftarp, Kronmakaren jobbat med kollektionen "Smeralda - the calendar collection". En samling trådslöjdade tiaror på tema costume jewlery.

Kollektionen inramas av en månadsvis utgivning av en saga, en kärlekshistoria mellan Smeralda och Mr V och vi har nu upplevt första dejten i februari, en weekend i Monte Carlo med ett frieri i juli. Men nu har det bestämt blivit en fnurra på tråden. Jag överlåter med spänning händelsernas utveckling i de sista två kapitlen till betraktaren av skådespelet. Release var som alltid den 15:e i varje månad.

Spelplatsen har varit- och är hemsidan www.kronmakaren.se där det sedan januari 2011 vuxit fram såväl en historia som en kollektion trådslöjdade tiaror med 40-,50 och 60-talet som inspiration.

Oktober månads tiara, med release den 15 oktober, är ett trådslöjdsarbete i mässing och kristall. Den är tennlödd och man kan kalla det en blandteknik. Du ser den på www.kronmakaren.se där röstningen om sagans slut pågår till den 10 november.

Vill du veta mer? Kontakta Britten Toftarp, Kronmakaren på:britten.toftarp@kronmakaren.se alt. 070 -752 79 29 eller följ mig i ateljén på:www.facebook.com/kronmakaren

• 1960-tal
  • 1940-tal
  • 1950-tal
  • tiara
  • trådslöjd
  • kulturarv
  • historia
  • hantverk
  • bröllop
  • brudkrona

• Halland

Kronmakaren är ett kultur och upplevelseföretag med fokus på att återskapa sagan och historien för att fånga dem i huvudsmycken och berättelser. Under 2011 aktuell med Smeralda - the calendar collection, en kollektion inspirerad av 50-talets costume jewlery.