Pressmeddelande -

Äpple och kolsyrat vatten i nytt, fräscht och fruktbart äktenskap med White Peach och Orange Blossom!

Nu kommer Mustly för första gången i en helt ny smak sedan lanseringen våren 2022. Från vecka 19 finns smaken White Peach/Orange Blossom på Foodservice och blir därmed tillgänglig för landets hotell, caféer och restauranger. Nyheten kommer att rulla ut i andra kanaler efter hand.

"Intresset för goda alkoholfria alternativ på marknaden är en trend som verkar hålla i sig. Vi vet att många yngre idag väljer alkoholfria alternativ och de är lika viktiga i den målgruppen som den som är mitt i livet och bara vill förgylla vardagen med något friskt, gott och samtidig mer hälsosamt. Mustly har fått ett varmt mottagande och har nu funnits på foodservice i ca ett år och i dagligvaruhandeln i några månader. Vår nya smak White Peach/Orange Blossom ger friskhet och fräschör ett nytt ansikte", säger Peter Carlsson, VD Kullabygdens Musteri.

Nya smaken
Den nya smaken har en djup smak av äpple, sötma från solmogen vit persika och en blommig nyans av apelsinblomma. Passar särskilt bra till örtiga och salta rätter. Fungerar också bra tillsammans med lagrad ost. Friskheten och fräschheten är tongivande, vilket känns igen från övriga syskon i rangen.

Vad är Mustly?
Mustly är en torr vuxen alkoholfri dryck för det dukade bordet, för väskan eller när det vankas festligheter. Lite mer lättsam, flirtig, frisk och bubblig. Gjord på en del äppelmust, en del kolsyrat vatten och rena smaker från naturen. Inget socker, inget sötningsmedel eller andra konstigheter. Den naturrena ingredienslistan i kombination med det låga kaloriinnehållet på 20 kcal och 4,5 g kolhydrater per 100 gram gör att man kan klassa den som en både en clean label och lågkaloriprodukt på naturlig väg.

Kopplingen till Kullamust?
Både Mustly och Kullamust tillverkas av Kullabygdens Musteri AB, äppelmusten i Mustly består följdakligen av Kullamust. Kullamust lanserar samtidigt en ny Cloudy Kullamust med smaken White Peach & Orange Blossom, släpps också vecka 19 på Foodservice.