Pressbild: Björn Wallgren

Boka föreläsningen "Från replokalen till himlen"

Boka föreläsningen "Från replokalen till himlen"...

"Från replokalen till himlen"
har träffat band, musiker, elever, bransch, ungdomar, föräldrar och barn på bla. Beat Meet, Live At Heart, Bilda, Studieförbundet Vuxenskolan, Studiefrämjandet, Örebro Kommun och Vuxenskolan m.m. Lovorden har varit massor och många har efterfrågat Björn att komma tillbaka. Efter förra årets Live At Heart festival i Örebro så blev Björn bokad till New York med föreläsningen.

Nu vill Björn komma ut till din skola, fritidsgård eller studieförbund.Björn var en av initiativtagarna till Musikscen Örebro som var en av det mest insamlande projekten till Musikhjälpen 2016 och 2017.

Information om "Från replokalen till himlen".

Promotion?,Spelningar? ,Management? ,Skivbolag? ,Förlag? ,Turné? Projektledning? ljudtekniker och studio?, producent?,A & R? ,Läsa kontrakt?Bokningsbolag! Vem gör vad? Vad behöver du? Vad vill ni? Hur kommer ni ditt?

Vill du lära dig att!

• Arrangera en grym spelning?
  • Hur man marknadsför sitt band på bästa sätt?
  • Hur blir du din egen bokare?
  • Vad gör en manager?
  • Vad du ska tänka på när du gör ett utskick?
  • Hur funkar Mailshimp? Spotify? Mynewdesk? ...

Vad vill skivbolagen ha!

• Behövs en särskild längd?
  • Vad vill du med din musik?
  • Vem ska lyssna?
  • Hur många kommer lyssna?
  • Hur gör du en hit?
  • Hur blir din bästa kompis producent?

Bilden är ifrån i somras när Björns artist Amanda Ginsburg uppträde på Sommarkrysset på Gröna Lund.

Från replokalen till himlen hette ett projekt jag drev inom skolan.
Jag lärde alla barn att spela instrument, skriva texter och musik. Sen gjorde vi en skiva med deras egna låtar på .När alla klasser hade bildat olika band och rektorn erbjöd mig en musiklärartjänst. Då insåg jag, Björn du är bra på att dra igång saker - Björn Wallgren

har jobbat och spelat i musikindustrin och har lång och gedigen erfarenhet av branschens tre delar skivutgivning, förlag och turné. Björn har bland annat arrangerat en egen festival, varit inblandad i Sveriges största musikfestival, skapat scener och stora projekt, släppt skivor, videos, varit med i tv, radio och tidningar, turnerat med världsartister och spelat med många etablerade musiker. Idag har Björn Wallgren startat upp Lycklig Produktion där han främst jobbar med management, skivbolag, a &r, turné och promotion. Under 2018 kommer Wallgren att ge ut sin solo-skiva och bok. Det roligaste  Björn vet är att knäcka idéer och göra det omöjliga möjligt. Wallgren startade bland upp RMP Musik, har jobbat på SSM Music i Danmark och är A & R idag åt flera svenska och utländska bolag.
Björn och Anders F Rönnblom tillsammans på scen.

Björn Lycklig Wallgren har jobbat eller har varit direkt inblandad i en mängd artisters karriärer bla.

Thin Lizzy ( Irland ), Vapenbröder, Slangbella, Eldkvarn, Anders F Rönnblom, Johan Johansson, Strindbergs, Charta 77, Ola Aurell, Linda Ström, Troublemakers, DBTS, Electric Eel Shock ( Japan ), Marystown ( Kanada), Ewa Eastwood, Strebers, David Urwitz, Fredrik Von Gerber, Tuk Tuk Rally, Anna Stadling, Staffan Hellstrand, Haywireband, Mikael Herrström, Peter R Ericson, The Bland, Jack Moy & Glöden, Hellsingland Underground, Attentat, Gösta Linderholm, Kajsa Grytt, Nikola Sarcevic, Stiko Per Larsson, Proop Dylan, Seventribe, M-dot ( USA ), Richie Ramone ( USA ), Stry, Köttgrottorna, Roger Karlsson, Det Är Kärlek, Mohlavyr,