Pressbild

Boka Sveriges bästa indiepopband HAVET!

Sveriges bästa indiepopband HAVET åker ut på turné i samband med releasen av sin nya EP “Bipolär” som släpps den 26e Maj.

Tidigare som förband åt Kristian Anttila, Timo Räisänen och Amanda Bergman gör de sig klara för bl.a. Eksjö Stadsfest, Folk & Rock i Segmon samt releasefesten på Obaren i Stockholm.

HAVET är indiepop-bandet från Karlstad där sångerskan Victoria Nilas våndas av scenskräck samtidigt som hon hyllas för sina självutlämnande texter och otroliga närvaro på scen. Singeln “Fixa Dig” fick ett otroligt mottagande och plockades upp av P3 efter att låten landade en första plats på studentradiolistan och adderades på några av Spotifys största listor som: New Music Friday, Ny Pop & Made in Sweden. Aftonbladet beskriver låten som oemotståndlig samtidigt som popmuzik.se skriver att “Inte ens chris martin kan fixa dig nu” som refrängen lyder, kan vara årets textrad!

Förhandslyssna på deras EP "Bipolär" här:

Länkar: