Vi ser fram emot att träffa alla trevliga arrangörer och kollegor på Sweden Live.

Vi ser fram emot Sweden Live! Ska vi ses på en kaffe?

"Vi var med som medarrangör för första gången förra året, och knöt då massor av nya kontakter som vi har samarbetat med under året. Det ska bli inspirerande att återigen få dela några dagar tillsammans och höra om alla nya projekt och idéer, samt för egen del visa upp vad Kulturaktiebolaget har på gång!" säger Ki Sandholm, VD/Agent.

På Sweden Live har vi med oss flera showcase-akter. Bland annat Timo Räisänen & Oljudet. Timo kommer med ett nytt band som kommer bjuda på full energi och spela musik från sitt kommande album som släpps under året. Dessutom spelar även hyllade sångerskan Harriet Nauer som är aktuell med turné under våren och ny musik under året. Kulturaktiebolaget arrangerar även ett seminarium med minnesmästaren Jonas von Essen som kommer bjuda på delar av sin föreläsningsshow om hur man kan få ett minne i världsklass. Jonas är även aktuell med turné under våren.

"Jag längtar efter att se världens bästa Timo veva indierock med sin Telecaster. Vilken energi och show det kommer bli! Harriet är fantastisk och hennes röst älskar jag! Jonas är vårt senaste tillskott i bolaget och under hans föreläsningsshow lärde jag mig de bästa minnestricken för att imponera på vännerna" fortsätter Björn Lycklig Wallgren, Agent/Manager

Showcase tider:

Tisdag 16 januari klockan 19:55 - Harriet Nauer - Scen 1
Onsdag 17 januari klockan 15:20 - Jonas Von Essen - Scen 2
Onsdag 17 januari klockan 20:50 - Timo & Oljudet - Scen 1

Vilka är Kulturaktiebolaget?
Passion, kreativitet & lycklig galenskap! Para det med en rejäl slev strategi och ekonomi. Då har du ett artistbolag som jobbar med både hjärta och hjärna. Vi har vårt huvudkontor i Örebro men även en liten hub i Stockholm. Vi är bad-asses på att sätta turnéer, arrangera festivaler, kränga biljetter, fylla arenor, skapa nya scener och sälja in omöjliga grejer. Från slakthus till trädgårdsspelningar. Vi jobbar med allt ifrån jazzstjärnor till Sveriges största komiker.

"I år växlar vi upp på standup comedy-fronten, vi har fyra stora turnéer ute under våren och parallellt drar vi igång vårt drömprojekt Revolver Comedy Club, hela Sveriges standupklubb. I sommar återkommer fjolårssuccén Revolver Comedy Carnival och resten av året gasar vi på. Hörde jag Comedy Christmas?"
säger Henrik Källman, standup-producent.

I vår mässfolder eller på kulturaktiebolaget.se kan du läsa om våra artister och vilka som skall ut på turné.

"Jag pratar gärna om vårt superroliga projekt för barnfamiljer som du kan boka till din stad i sommar. Det heter Barnkalasfestivalen och är en ambulerande och inkluderande familjefestival dit alla är välkomna. Förra året arrangerades festivalen i 15 städer och det kom över 25 000 besökare. Nytt för i år är att vi har med Arne Alligator samt Bamse & Lova." berättar Magnus Tunmats, producent.

Se en teaservideo från förra årets festival.

Vill du boka ett möte med oss?
Mejla oss gärna här. Annars ses vi säkert i vimlet! 🙂