Fotograf: Tina Lane

​Amerikanska The Mommyheads klara för Live at Heart

Amerikanska The Mommyheads klara för Live at Heart

Live at Heart släpper nu sex nya akter till årets festival med den gemensamma nämnaren att alla kommer från USA för att inta Örebros musikscener 1-4 september.

Det legendariska indiepopbandet The Mommyheads som har en hängiven fanbase i Sverige återkommer och gör sin tredje spelning på festivalen.

The Mommyheads grundades 1987 i New York och lades ner 1998 för att senare återförenas 2008. Med sig kommer de ha det då sprillans nya albumet ”Age of Isolation” som släpps i augusti på FanFar Records.

”Det är fantasiskt roligt att The Mommyheads återvänder till Live at Heart. De älskar att spela på Live at Heart, och hörde själv av sig om att få komma hit, säger Magnus Tunmats, Festivalgeneral”

Klara för festivalen är också countrymusikern Jeremy McComb från Nashville och Melissa Otero från New York, som båda deltog på Live at Heart 2019.

Hela släppet:

The Mommyheads – USA