Britta Persson ger sig ut på turné med hyllat album för barn och vuxna!

Britta Persson ger sig ut på turné med hyllat album för barn och vuxna!

Det var 7 år sen sist, men nu har indiefavoriten dragit ihop sitt band igen och ger sig ut för att möta publiken.

Skivan ”Folk” som kom i höstas och är något så ovanligt som en skiva för barn som även vuxna älskar. Den har kallats klassiker sen dag ett och fick kritiker och inte minst föräldrar att utbrista: ”Äntligen!” Albumet som är ett samarbete med barnboksförfattarna Adbåge, blev i dagarna nominerad till ”Årets barnskiva” och Britta blev dessutom nominerad till SKAP och Manifests pris som ”Årets kompositör”.

Såhär säger Britta om turnén: "Fantastiskt roligt! Hela idén med skivan var att försöka skapa en musikalisk upplevelse som folk kan dela med varandra, över åldersgränser. Och nu ska vi får göra det live! Känns fint"

Turnéplan
8 feb - Fregatten, Stenungsund
1 mars - Biograf Fokus, Jönköping
19 april - Litteralund, Lund
1 maj - Örebro Teater
17 maj - Nefertiti , Göteborg
11 juli - Kackelstugan, Öland

Flera datum tillkommer

För mera information:

Presskontakt Kulturaktiebolaget Management / Agent / Press +46-73 9572947

Artist- & eventbyrå

Följ med oss på en kreativ resa. Hoppa in i turnébussen, kliv på eventtåget och flyg mot stjärnorna.