Henrik Nyblom, Petrina Solange, Magnus Betnér, Messiah Hallberg, Henrik Schyffert, Ina Lundström, Nisse Hallberg och Jonatan Unge.

Humorkarneval i 17 städer med Sveriges mest hyllade komiker. Stor final på Skansen!

Sveriges största rullande humorcirkus Revolver Comedy Carnival kommer till stan! Under sommaren kommer cirkusdirektörerna Henrik Nyblom, Petrina Solange och Magnus Betnér att bjuda på en färgsprakande standupupplevelse i 17 städer med stor final på Sollidenscenen i Stockholm.

- Det ska bli jävligt roligt att åka landet runt och köra stand up i sommar! säger Petrina Solange.

Vid sin sida har trion ett gäng handplockade komiker. På scen kommer man på olika orter också att få se Jonatan Unge, Messiah Hallberg, Ina Lundström, Henrik Schyffert och Nisse Hallberg.

Revolver Comedy Carnival är startskottet för Sveriges nya standupkoncept; Revolver, en ambulerande humorfest som kommer att ha Sverige men också Finland som sin scen.

- Jag har längtat efter att få göra en sommarturné som känns rå och äkta! Nu har vi skapat just detta och jag ser fram emot att åka ut med vår egen rullande humorcirkus, säger Magnus Betnér.

Sommarens turné kommer att besöka en mix av klassiska scener samt ett gäng av komikernas särskilt utvalda favoritställen.

- Kommer bli gött gäng, gött häng och antagligen bli det roligare än Christer Fuglesangs internethistorik säger Henrik Nyblom.

Revolver är en del av Kulturaktiebolaget och bakom standupkonceptet står förutom Henrik Nyblom och Magnus Betnér, även svensktalande Finlands största standup-producent Daniel Lindholm.

Revolver Comedy Carnival
– Henrik Nyblom, Petrina Solange & Magnus Betnér med vänner

• 25/7 Båstad, Papas Garden med Henrik Schyffert
  • 26/7 Göteborg, Trädgårn med Henrik Schyffert
  • 27/7 Marstrand med Messiah Hallberg
  • 28/7 Karlshamn, &Vin med Messiah Hallberg
  • 29/7 Löderup, Backagården med Messiah Hallberg
  • 1/8 Varberg, Societén med Nisse Hallberg
  • 2/8 Mariestad, Lilla Björkö med Nisse Hallberg
  • 3/8 Karlstad, Nöjesfabrikens innergård med Nisse Hallberg
  • 4/8 Hamburgsund, Scen på Bônn med Nisse Hallberg
  • 5/8 Alvesta, Tyrolen med Nisse Hallberg
  • 6/8 Öland, Kackelstugan med Nisse Hallberg
  • 8/8 Nyköping, Tovastugan med Ina Lundström
  • 9/8 Uppsala, Parksnäckan med Ina Lundström
  • 10/8 Västerås, Officersmäss med Jonatan Unge
  • 11/8 Örebro, Humlehagen med Jonatan Unge
  • 12/8 Skövde, Kulturhustorget med Jonatan Unge
  • 25/8 Stockholm, Skansen med Henrik Schyffert, Messiah Hallberg och Nisse Hallberg

Biljetter släpps torsdag 20/4 12:00 på revolverstandup.se.

Henrik Nyblom

Träffsäker observationskomik och livsbetraktelser från en utvandrad Skara-gosse blandas med det allra finaste av nonsens. Henrik är inte bara en, utan den snabbaste stigande raketen på den svenska humorhimlen. Nyligen har man kunnat se honom i SVT-succén Bäst i test och med sin unika stil och enorma energi har han fått publiken runtom i hela Sverige att gråta av skratt.

Petrina Solange

Petrinas förmåga att på bred skånska leverera skadeglada skämt, med ett brett, oskuldsfullt leende har blivit lite av ett signum. Hon har under de senaste åren etablerat sig som en av Sveriges främsta stand up-komiker. Flerfaldigt prisbelönad och med sin smarta, råa och hjärtliga humor har hon fått en hängiven publik över hela landet.

Magnus Betnér

Ingen svensk komiker har varit piggare på att testa nya grepp och ligga i framkant för stand-ups utveckling än Magnus Betnér. Inför varje show skriver han på nytt material och tanken är materialet fortsätter leva och utformas under turnén. Förutom att pressa gränser och utveckla stand-up som genre har Magnus åkt fler varv runt landet än alla andra svenska komiker tillsammans.

Jonatan Unge

Mer en egen genre än en artist. Med sitt unika tilltal har Jonatan de senaste åren gått från att vara en av svensk standups bäst bevarade hemligheter till att via På Spåret, Alla mot alla, turnéer med humorkollektivet SEMST och egna standup specials blivit ett namn på allas läppar. Hudlös, rå och oefterhärmlig.

Messiah Hallberg

Sin generations bästa standupkomiker brukar Messiah Hallberg beskriva sig själv som. Kanske har han rätt. Med en enorm integritet och en arbetsmoral få kan matcha så har Messiah sedan debuten blivit ett känt ansikte i tv och en lika känd röst i podd och radio. I våras tog Messiah även över programledarskapet i Svenska Nyheter på SVT. Hörs fem dagar i veckan i sin podcast The Daily Messiah.

Ina Lundström

En raket på den svenska humorhimlen. Syntes första gången brett för den svenska standup-publiken i SVT:s Släng dig i brunnen, men mest känd är hon kanske som en av rösterna i megasuccén Flashback Forever. En Göteborgsikon in the making som också nyligen synts i både På Spåret och Alla mot alla.

Henrik Schyffert

Han är tillbaka. Efter ett antal år borta från standupscenen så blev suget till slut för stort. Henrik Schyffert behöver ingen närmre presentation, mer än att han (nästan ensam) ska hållas ansvarig för att svensk standup efter millennieskiftet fick den uppmärksamhet som den fick. Henrik har under många år varit en av de som tydligast visat vägen med sällsynt hög kvalitet och under hans vingar har en ny generation kunnat växa, blomstra och rosas.

Nisse Hallberg

Svensk standups bäste storyteller. Var komikern Nisse börjar och privatpersonen Nisse slutar är nära omöjligt att skilja. För känslan är att du får Nisse Hallberg, med allt vad det betyder. Naket och äkta. Med en stark lampa på sina brister och känslor men med en självklarhet och pondus har Nisse skapat sig en trogen publik.