Omslag: Magnus Liam Karlsson

Linda Varg - Dom skrev att jag borde skjuta huvudet av mig!

Linda Varg - "Dom skrev att jag borde skjuta huvudet av mig!"

Sveriges Radio, två stora reportage, spotifylistor och dom största musikbloggarna i Sverige. Där spelades och skrevs det om Linda Vargs låt "DO YOU WANNA BOOM BOOM". I all hysteri så började det även dyka upp en negativ spiral. Nu berättar Linda om nya låten "Like A Boss" som släpps imorgon fredag 15 maj. I samband med släppet så medverkar Linda på den livestreamade festivalen Virtuel Female som sänds i Italien.

Förhandslyssna här (Låten finns uppladdad på SR-portal):

Jag fick en del smällar efter att jag släppt "DO YOU WANNA BOOM BOOM", elaka kommentarer, personliga påhopp, och jag fick tom höra att jag borde skjuta huvudet av mig.

Vissa kanske tycker att om man sticker ut hakan så får man tåla det som kommer men jag tycker det är otroligt trist att det ska behöva vara så och jag vägrar acceptera det. Det hindrar så många från att våga vara sig själva fullt ut och känna sig helt fria i den de är.

Ännu sorgligare är att jag tror att en sådan mentalitet och missunnsamhet krossar drömmar.

För egen del så kan jag säga att jag inte bryr mig mer än att jag blir trött på att personer orkar bemöda sig att vara elaka istället för att sprida kärlek men det finns andra där ute som inte är så hårdhudade.

Men känner de att de behöver hata på någon så är det bättre de hatar på mig och låter andra vara ifred, jag kan ta det.

"LIKE A BOSS" är en härligt glad partydänga fylld av fredagspirr och förväntan som man kan ha kul och festa till.

På ett djupare plan är det också en låt om att våga släppa kontrollen och äga den man är "Like a boss" och inte bry sig vad andra tycker, för som alla vet :"Hater's gonna hate".

Avslutningsvis vill jag säga att har man inget snällt att säga så är det bättre att hålla käften.

Tack till alla er som sprider kärlek och vänskap i världen, ni är guld värda!

"We're all in this together"

Med kärlek och respekt

Linda Varg