Lolita Pop på turné i höst!

Lolita Pop på turné i höst!

I år är det 40 år sen Lolita Pop gjorde sin första spelning. Spelningen ägde rum i maj 1979 på invigningen av den legendariska klubben Rockmagasinet i Örebro. Bandet skapade en egensinnig popmusik med Karins starka sång och gitarrernas melodivävar, mycket inspirerat från 70-talets rockscen i New York. Det blev många år med turnéer, dynamiska livespelningar och framgångsrika skivsläpp med hittar som "Långa tåg av längtan", "Heywinner" och "Tarzan on a big red scooter". Bandet gick skilda vägar 1991 efter albumet Blumenkraft. Sedan dess har bandet endast spelat tillsammans på några privata fester.

För att fira 40 år bestämde bandet sig för återförenas och göra en spelning på showcase festivalen Live at Heart i Örebro den 4 september.

Men vad hände sen? När de väl träffades i replokalen igen så var det så grymt kul att tanken på en turné började växa fram. Så klart vi måste spela mer, det är nu det händer! Så här står vi nu med en fullmatad turné med de bästa låtarna och de bästa städerna!

2019 års upplaga av Lolita på turné består av Karin Wistrand sång, Benkt Söderberg och Sten Booberg på gitarr, Rickard Donatello på bas och Bobo Ölander på trummor

Turnéplan
04 SEP | ÖREBRO, FRIMIS / LIVE AT HEART