Pressbild: Mother Mink - Fotograf: Stefan Schumacher

Mother Mink släpper ny singel och inleder samarbete med ett av Sveriges största bokningsbolag!

Vi är exalterade på att se Sverige tappa hakorna när Mother Mink väller fram!”, Pelle Berglund, agent/artistbokare på Lifeline.

”En färgglad kabaré av blippande pop”,
Per Sinding-Larsen SVT/PSL.

En explosion av energi och skruvad avantgardepop toppat med innerlig publiknärvaro. Mother Mink är bandet som charmar publiken till att dansa, sjunga och samtidigt reflektera över vår tids stora globala utmaningar. Med en barytonsaxofon kopplat till en förstärkare, två små synthar, trummor och sång skapar Mother Mink ett nytt sound som är unikt och ytterst sällsynt. Bandet skriver medryckande hits i en ny form och är en hundraprocentig live upplevelse.

Bandet har rötter i Västmanland men är idag baserade i Stockholm. Sedan starten hösten 2016 har Mother Mink bland annat spelat tillsammans med reggealegenderna Big Mountain, medverkat med musik i en Samsungreklam, spelats i P3, P4 och på Japanska stationen Tokyo FM, samt uppmärksammats på SvD:s och Musikguidens bäst-just-nu-listor. Under året har bandet skrivit skivkontrakt med Docks Music / Sony Music och med det tyska bokningsbolaget All Rooms. Nu under våren har bandet varit på en succéturné i Tyskland och släppt låten "Plastic Ghost". I samband låten gjordes ett samarbete med organisationen Greenpeace och Mother Mink blev även utsedda till Världens första kranmärkta popband av Svensk Vattens VD.

Nu väntar ett samarbete med ett av Sveriges största bokningsbolag Lifeline.
- Vi är exalterade på att se Sverige tappa hakorna när Mother Mink väller fram!,
Pelle Berglund, agent/artistbokare på Lifeline.

Nu är bandet aktuella med låten Coconut som släpps 6 juli på alla digitalaplattformar.

Förhandslyssna här:

– Coconut handlar om den exotiska drömmen om tropikerna, förklarar sångaren Fanny Wistrand. Låten är en kommentar till västvärldens uppblåsta bild av drömsemestern. I slutändan är det väl en uppmaning till att leva i nuet och att vara nöjd med det man har.

– Experiment och hits är inte två skilda begrepp för oss, säger Johan Axelsson.