Fotograf: Camilla Lindblad

Så mycket bättre aktuella Staffan Hellstrand på stor turné 2024!

Legendariske artisten och låtskrivaren Staffan Hellstrand, som just nu gör succé i ”Så Mycket Bättre”, ger sig ut på en stor turné över hela landet! Turnén startar på Culturum i Nyköping den 16/2 och avslutas på Centralteatern i Gävle den 6/4.

”Det ska bli underbart att komma ut och möta min publik med en sprakande föreställning där jag blandar friskt. Gammalt och nytt. Känt och udda. Elektriskt och akustiskt - utvalda låtar från hela min karriär. Och naturligtvis mina tolkningar från ”Så Mycket Bättre”, säger Staffan

Med sig i bandet har Staffan på den här turnén:

Fredrik Blank - gitarr (Olle Ljungström, Di Leva mfl)

”Norpan” Eriksson - trummor (Perssons Pack, Lars Winnerbäck mfl)

Martin Tronsson - bas (Lisa Miskovsky, Perssons Pack mfl)

David Nyström - keyboard (Håkan Hellström, Lars Winnebäck mfl)

Mer om Staffan Hellstrand

Staffan Hellstrand äger en snart 30-årig karriär som soloartist. De har resulterat i grammisar, rockbjörnar och odödliga svenska hits, som ”Lilla Fågel Blå” och ”Fiskarna i haven”, som han skrev åt Idde Schultz. Men också kompromisslösa album med tydliga ställningstaganden. ”Fanfar” - hans hyllning till den vanliga människan framförs numera av en mängd svenska artister.

Förutom sin egen karriär har han skrivit låtar till och med en mängd artister från Lars Winnerbäck och Olle Ljungström via Latin Kings och The Nomads till Lena Nyman, Bodil Malmsten, Lisa Nilsson, Sven-Ingvars, Uno Svenningsson, Bob Hansson och många fler - till och med det svenska fotbollslandslaget.

Senaste albumet, ”Mordet i Nürnbergbryggeriet”, släpptes 2020.

Datum våren 2024:

16/2 – Nyköping – Culturum

17/2 – Örebro – Hjalmar Bergman Teatern

22/2 – Stockholm – Södra Teatern

23/2 – Västerås – Kongressen

24/2 – Norrköping – Arbis Bar & Salonger

1/3 – Malmö – Slagthuset

3/3 – Helsingborg – The Tivoli

8/3 – Uppsala – Katalin

9/3 – Trollhättan – Hebeteatern

10/3 – Vara – Vara Konserthus

15/3 – Göteborg – Stora Teatern