Högt biljettryck för Timbuktu & Damn! - över 600 biljetter är redan bokade.

Högt biljettryck för Timbuktu & Damn! på sommarens Tjo i Tjögsta

Det som skulle bli en liten sommarkonsert ute i Tjugesta har växt till flera härliga festivalkvällar. 2020 blir fjärde sommaren och tiotusentals besökare från hela landet har hittat ut till den härliga gemytliga lantmiljön vid Ladan 1917, som ligger i närheten av Tjugestasjön utanför Glanshammar. Tidigare år har artister som Jill Johnson, Moneybrother, Ludwig Hart, Plura, Doug Seegers, Thomas Di Leva, Timo Räisänen, Lars Kristerz och Amanda Ginsburg stått på scen. Nu släpps 2020 års första Tjo i Tjögsta-kväll där Sveriges största hiphop-artist Timbuktu intar Tjo-scenen med sitt grymma funkband Damn!

Festivalområdet kommer byggas ut och nästa år kommer Tjo i Tjögsta kunna ta in 1500 besökare. Det kommer erbjudas en större variation av mat och dryck med fler restauranger på plats.

Ta cykeln eller åk med Tjo i Tjögsta-bussarna som avgår ifrån Örebro!

Timbuktu & Damm - 25:e juli 2020

Jason Diakité, mer känd som Timbuktu, har sedan första singelsläppet 1996 uppträtt både som soloartist och i diverse andra konstellationer, bland annat med funkbandet Damn! som han turnerat med i över 15 år. Han har släppt ett tiotal album, tilldelats mängder med Guld- och Platinaskivor, vunnit åtta Grammispriser och fyra P3 Guld-utmärkelser.

Säkra dina biljetter på www.tjoitjogsta.se

Vi ses i sommar!

// Tjo i Tjögsta-gänget!