Fotograf: Jonatan Fernström

Timo Räisänen släpper julskiva på julafton och åker på turné

Den 1:e December börjar 24-spåriga julskivan Pax Noël rullas ut med en låt varje dag tills hela skivan släpps på julafton.

Första singel ut från albumet är den egenskrivna December som kan höras i musikvideoform redan 23/10. Många har undrat över de kryptiska posters med texten “DECEMBER IS COMING” som synts i Göteborg den senaste månaden. Inbjudna och fans som signat upp sig på hemsidan decemberiscoming.com har välkomnats till vernissage och förhandsvisning av videon. Musikvideo av Future me agency och vernissage kurerat av konstkollektivet Kiosken, på Vega Bryggeri på Ringön i Göteborg den 22/10.

23/10 Musikvideon December släpps

1-24/12, ett låtsläpp varje dag i julkalenderform

4/12 Singel 1, December

11/12 Singel 2, Julen är här - duett med Amanda Ginsburg

18/12 Singel 3, Last Christmas

24/12 Pax Noël - hela albumet släpps

“I arbetet med skivan har målet varit tydligt från början - en noga vald spellista med tyngd på variation, kvalitet och längd. Det ryms ju så många olika känslolägen i genren, varför nöja sig med en stil när man kan få alla! En bra julskiva får heller inte ta slut så fort man kommit i stämning och den ska hålla för att spelas om och om igen.”

Timo Räisänen är sedan september bosatt i södra Frankrike men återvänder till Sverige för att turnéra för tredje året med sin lite avigare julkonsert Julen enligt Timo:

9/12 KB, Malmö
10/12 Gästis, Varberg