Enforcer och Ambush på Svrigeturné med stopp i Göteborg och Malmö

Enforcer och Ambush på Svrigeturné med stopp i Göteborg och Malmö

Dags för en äkta klassisk hårdrockskväll! I höst åker Enforcer och Ambush ut på de svenska vägarna med nedslag i bland annat Göteborg och Malmö på turnéschemat!

Att 80-talet levererade den bästa heavy metal-musiken är nog väldigt många överens om. Men kvalitetsmusik dör aldrig och en ny våg av äkta heavy metal har sköljt över oss senaste åren. Det starkaste svenska bandet inom genren är Enforcer som släppte sitt första album 2008 och har intill dagens datum släppt 8 skivor (inklusive två liveskivor) där de med den äran förvaltar soundet efter band som Anvil, Venom och Judas Priest.

Enforcer tillhör den skara av band som lyckas väldigt bra utomlands vilket har gjort att de knappt spelat på många år i Sverige, alltså är detta ett sällsynt tillfälle som inte får missas!

Med sig har de Ambush, vilket innebär en afton med två band som håller metalfanan högt!

6/11/2024 - Göteborg, Pustervik
7/11/2024 - Malmö, Babel

Biljetter släpps i detta nu via Kulturbolaget.se.