John Fogerty ger konsert i Malmö i sommar

John Fogerty ger konsert i Malmö i sommar

John Fogerty är en sann amerikansk skatt. Som frontman för Creedence Clearwater Revival skapade Fogerty ett helt eget distinkt, banbrytande sound influerat av lika delar blues, country, pop, rockabilly, R&B, swamp boogie och Southern fried rock ‘n’ roll, allt förenat av hans suggestiva texter. Med rättigheterna till bandets fantastiska katalog åker Fogerty nu ut på "The Celebration Tour" för att hylla sina låtar från Creedence Clearwater Revival. Den 6 juni stannar turnén till på Malmö Arena!

John Fogerty har vunnit en Grammy, blivit invald i Rock & Roll Hall of Fame, Songwriters Hall of Fame och är den enda musikern som blivit invald i Baseball Hall of Fame för sin låt "Centerfield". Bland Fogertys många hitlåtar, både som soloartist och som frontman för CCR hittar vi bland annat "Centerfield", "Proud Mary", "Susie Q", "Fortunate Son", "Born on the Bayou", "Bad Moon Rising" och "Have You Ever Seen the Rain".

2019 firade Fogerty 50 år inom musiken med en världsomspännande turné. Hans senaste show, My 50 Year Trip, en hyllning till Woodstocks 50-årsjubileum, innehåller en samling Creedence Clearwater Revival-hits, inklusive låtar från låtlistan för hans framträdande på den legendariska festivalen Woodstock 1969 tillsammans med andra fanfavoriter.

Biljetter släpps på fredag den 17 mars klockan 10:00 via Kulturbolaget.se.