Maja Francis tillbaka med ny musik och höstturné med stopp i Malmö

Maja Francis tillbaka med ny musik och höstturné med stopp i Malmö

Med sin senaste singel "Hello Cowboy" i ryggen och ett kommande albumsläpp senare i år beger sig Maja Francis ut på en omfattande turné med ett flertal stopp runt om i Sverige i höst. Den 2 november besöker hon Malmö för att äntra Slagthusets teaterscen!

Med sin unika röst och sitt lika modiga som drabbande låtskrivande har Maja Francis dragit till sig både nationell och internationell uppmärksamhet. Efter framgången med det kritikerrosade debutalbumet "A Pink Soft Mess" har Maja snabbt etablerat sig som en av Sveriges mest unika röster och en framstående singer-songwriter. Sedan releasen av debutalbumet har hon nominerats till otaliga priser, turnerat flitigt i både Sverige och Europa, haft framgångsrika samarbeten med andra artister samt gjort en bejublad insats i "Så Mycket Bättre".

Det kommande albumet som släpps senare i år har Maja skrivit och spelat in tillsammans med producenterna David Wikberg och Johannes Runemark och ska vi döma av det redan släppta titelspåret "Hello Cowboy" har vi något alldeles särskilt att se fram emot. Med detta tar Maja ett fullt kliv ut och hittar hem till countryns Nashville. Och med start i oktober följer hon upp det kommande albumsläppet med sin omfattande höstturné "Hello Cowboy Tour 2024" med stopp i Malmö den 2 november.

2/11/2024 - Malmö, Slagthusets Teater

Biljetter släpps på torsdag den 25 april klockan 10:00 via Kulturbolaget.se och Slagthuset.se.