Miriam Bryant live på Malmö Arena 2020. Foto: Grant M Purdy

Miriam Bryant klar för KB:s avskedsfest

Nu kan vi stolt presentera att den svenska popkraften Miriam Bryant gästar vår avskedsfest för ett sällsynt klubbgig på KB den 13 september! Vi kan även bekräfta en extrakonsert med Dan Hylander den 14 september!

Miriam Bryant gjorde sin debut hos oss 2015 och snart därefter etablerade hon sig som en av Sveriges största popdrottningar. Nu är det äntligen dags att få välkomna henne åter till Bergsgatan 18 den 13 september för en sista konsert på vår scen!

Intresset kring spelningen med Dan Hylander har varit stort och vi lägger därför till ett extradatum den 14 september för att ge så många som möjligt chansen att uppleva denna klassiska KB-artist en sista gång på Bergsgatan 18!

Hittills klara programpunkter:
27/8 - Daniela Rathana
29/8 - The Hellacopters
31/8 - Wilmer X
1/9 - Nationalteaterns Rockorkester
7/9 - bob hund
8/9 - Hardcore Superstar
9/9 - Joddla med Siv - Utsålt!
13/9 - Miriam Bryant - Ny!
14/9 - Dan Hylander - Ny!
16/9 - Dan Hylander - Utsålt!

Biljetter:
Biljetter till Miriam Bryant och extrakonserten med Dan Hylander släpps på onsdag den 16 augusti klockan 10:00 via Kulturbolaget.se.

KB började sin resa som rockklubb i en lokal på Erikslust i Malmö 1982. 1993 gick flyttlasset till Bergsgatan 18 där klubben har levererat otaliga liveupplevelser och sena klubbnätter under sina 30 år på adressen. I september stänger vi dörrarna till lokalen på Bergsgatan för gott. Men innan dess ska vi se till att fylla de anrika lokalerna med tonerna av några av KB:s främsta favoriter genom åren! Den 27 augusti kickar Daniela Rathana igång festen som sedan fortsätter under tre veckor och avslutas som det började - med Dan Hylander på scen den 16 september.