Moonica Mac flyttar fram vårens konserter i Malmö och Kalmar - lägger till extradatum i Malmö

På grund av covid-19 och de restriktioner som följer av pandemin har det bestämts att flytta fram en del av Moonica Macs “Kom till mig”-turné till hösten, inklusive konserterna i Malmö och Kalmar. Den utsålda konserten på Palladium i Malmö kommer nu att äga rum den 9 september 2022 och konserten på Kalmarsalen den 2 oktober. Samtidigt passar vi på att släppa upp ett extra Malmödatum på Slagthusets Teater den 10 september!

Moonica Mac om flytten:
"Inte ens den vildaste längtan efter livescenen kan stoppa en pandemi… Till följd av rådande läge måste jag tyvärr meddela att vi nu flyttar en del av vårens turnéstopp. Hoppets låga kommer dock aldrig slockna, därför låter vi andra delen av turnén ligga kvar tillsvidare samtidigt som det också släpps några gyllene extradatum här och var."

Det finns bara en Moonica Mac och hon lämnar ingen oberörd. Sedan debuten 2019 har hon med sin unika utstrålning och egna sound skapat sig en självklar plats på den svenska musikscenen. Med textrader lika träffsäkra som poetiska och en röst som ofta beskrivs som överjordiskt når Moonica Macs toner in på djupet. Hennes låtar må ha nått miljontals streams på Spotify men att möta henne live är något alldeles extra. En stund med Moonica får vem som helst att släppa taget om allt – förutom sången i hennes hjärta och glöden i hennes blick.

I höstas var Moonica Mac aktuell med en utsåld turné och sin medverkan i ”Så Mycket Bättre”. Hon har tidigare även gjort musikaliska samarbeten med bland annat Amanda Bergman, Sara Parkman och Benjamin Ingrosso. Första halvan av 2022 kommer inledas med ett flertal nya singelsläpp samt en release av ett mycket efterlängtat andra album.

"Jag hoppas att det är många som vill dela en kväll med mig, då vi äntligen kan få uppleva den där glittrande magin som bara livemusik kan skapa", säger Moonica Mac.

Biljetter finns ute till försäljning nu via Kulturbolaget.se.

9/9/2022 - Malmö, Palladium - Nytt datum!
10/9/2022 - Malmö, Slagthusets Teater - Extrakonsert!
2/10/2022 - Kalmar, Kalmarsalen - Nytt datum!