Peter Jöback besöker Malmö Arena på sin stora julturné

Peter Jöback besöker Malmö Arena på sin stora julturné

Peter Jöback åker ut på sin första julturné sedan 2009! Den 15 december besöker han Malmö Arena för att fira årets allra finaste högtid.

- Det blir en poetisk och storslagen show som jag hoppas ger upphov till både eftertanke, glädje och definitivt till en varm gemenskap. Jag ser också fram emot att visa min publik var jag står idag, 20 år efter albumet ”Jag kommer hem igen till jul” som för mig blev början till en helt ny väg, både personligt och musikaliskt, berättar Peter Jöback.

Samarbetet 2002 med producenten Lars Halapi inför ”Jag kommer hem igen till jul” öppnade upp en ny musikalisk värld för Peter genom legendarer som Leonard Cohen, Joni Mitchell, Van Morrison och Jöback fullkomligt knockades av musikens kraft.

- Plattan och musiken jag introducerades till blev som en katalysator för mig till ett bättre liv. Idag har jag man och barn och står på en stabil grund - nu vill jag bygga väggarna och tornen, säger Peter Jöback.

Det för sin tid så nyskapande albumet ”Jag kommer hem igen till jul” har idag blivit en given del i de flesta svenska hem med över 600 000 sålda fysiska album och årligen över 10-tals miljoner streams. Titellåten är dessutom på topp 10 mest spelade jullåtar i radion varje år. 2019 kom filmen med samma titel, till viss del baserad på Peters egen historia där han spelade huvudrollen. Filmen fick en Guldbagge framröstad av publiken och har blivit en julklassiker som ses årligen på samtliga streamingtjänster.

Och nu är Peter Jöback redo att bjuda in till en krispig, gnistrande högtidskväll i gemenskap med den allra bästa musiken - välkommen till "En vinterkväll med Peter Jöback"!

Biljetter släpps på torsdag den 27 april klockan 10.00 via Kulturbolaget.se.

15/12/2023 - Malmö Arena