Staffan Hellstrand klar för konsert på Slagthuset

Staffan Hellstrand klar för konsert på Slagthuset

Artisten och låtskrivaren Staffan Hellstrand, som just nu gör succé i ”Så Mycket Bättre”, ger sig ut på en stor turné över hela landet våren 2024 med stopp på Slagthusets Teater i Malmö den 1 mars!

”Det ska bli underbart att komma ut och möta min publik med en sprakande föreställning där jag blandar friskt. Gammalt och nytt. Känt och udda. Elektriskt och akustiskt - utvalda låtar från hela min karriär. Och naturligtvis mina tolkningar från Så Mycket Bättre”, säger Staffan

Med sig i bandet har Staffan på den här turnén:
Fredrik Blank - gitarr (Olle Ljungström, Di Leva, m.fl.)
”Norpan” Eriksson - trummor (Perssons Pack, Lars Winnerbäck, m.fl.)
Martin Tronsson - bas (Lisa Miskovsky, Perssons Pack, m.fl.)
David Nyström - keyboard (Håkan Hellström, Lars Winnebäck, m.fl.)

Om Staffan Hellstrand
Staffan Hellstrand äger en snart 30-årig karriär som soloartist. De har resulterat i grammisar, rockbjörnar och odödliga svenska hits, som ”Lilla Fågel Blå” och ”Fiskarna i haven”, som han skrev åt Idde Schultz. Men också kompromisslösa album med tydliga ställningstaganden. ”Fanfar” - hans hyllning till den vanliga människan framförs numera av en mängd svenska artister.

Förutom sin egen karriär har han skrivit låtar till och med en mängd artister från Lars Winnerbäck och Olle Ljungström via Latin Kings och The Nomads till Lena Nyman, Bodil Malmsten, Lisa Nilsson, Sven-Ingvars, Uno Svenningsson, Bob Hansson och många fler - till och med det svenska fotbollslandslaget.

Senaste albumet, ”Mordet i Nürnbergbryggeriet”, släpptes 2020.

1/3/2024 - Malmö, Slagthusets Teater

Biljetter släpps på fredag den 8 december klockan 09:00 via Kulturbolaget.se och Slagthuset.se.