Carmina Mecanica - En trasmatta från Teater Sláva

Teater Sláva tar stora tuggor under hösten genom att spela hela sin repertoar vilket ger möjlighet att lära känna gruppen med sin alldeles egna genre. I ensemblespelet kombineras fysisk teater och körsång med musik som i allra högsta grad är närvande och tar sin plats i berättandet.

Slávas höst inleddes med Katabasis och fortsätter nu med Carmina Mecanica - En trasmatta från Teater Sláva. Teatern bjuder in dej till geniets laboratorium. Med nykomponerad musik - en blandning av renässans och folklore, sakral och burlesk.

"Vad gör vi med en vävstol? En vacker konsertföreställning med renässansens idé om människan som kropp, geni, konstnär, och individ. Återfödelsens epok. Kan vi förändras- kan vi förändra? Kan vi häva oss ur den eviga surdegen av makt och maktlöshet? Är den för evigt? Är det inte endast kärleken som är för evigt?

Följ oss en bit på vår livsvandring. Ett brokigt flöde av renässans-musik, folklig, sakral och nykomponerad musik. Ett maskineri av trä – en flygmaskin och en säng för födelse, älskog eller sömn." Tom Fjordefalk

Teater Slávas uppskattade ”trasmatta” är tillbaka. Vi har plockat russinen ur epokens rika musikarv och blandat med nyskrivet material. Om makt och maktlöshet, roligt, svart och vackert!

Regi: Tom Fjordefalk texter bla. Bruno K Öjer, 8 skådespelare.
Spelas: 25,26,27,28/10 kl 19:00 i Tonsalen i Huddinge C 12 min från  T-centralen
Kontakt: Sanna Rantamäki info@teaterslava.org tel.08-551 70 517

• musik