Följ Teater Slávas arbete med föreställningen TWINE. MEASURE. CUT. på Kulturdirekts blogg

Rit för sekulariserat land.

Den nordiska myten beskriver världen som ett träd. Under dess rötter sitter tre kvinnor vid en brunn. De spinner livstrådar. De mäter och klipper av dem.

Teater Slávas nya föreställning för vuxen publik har premiär i maj. Nu sjuder teatern av experimentlust, tillverkning och idéer. Vi skapar en poetisk föreställning byggd på musikalisk, fysisk och visuell poesi, där musiken, kropparna, rummet orden är besvärjelser . Vi vill ta reda på om de uråldriga bilderna kan tala till oss nutida människor genom århundradena.

Research och repetitioner för Slávas nya föreställning drar just igång. Du kan följa regissören och ensemblens tankar kring Twine. Measure. Cut på produktionsbloggen: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kulturdirekt/blog_post/list

Teater Sláva är en fri grupp som sedan 20 år tillbaka har odlat sin unika scenkonst där fysisk teater, körsång och starkt visuellt språk förenas i allkonstverk som berör hela människan.

Premiär: 4e maj 2013
KONTAKT: