Fysisk teaterprofil fördjupas på Tonsalen/Teater Sláva i vår

Teater Slávas egen repertoar har en stark representation med föreställningar för både barn och vuxna. Den trogna publiken känner igen de exklusiva konsertkvällarna och populära Barnsöndagarna, men nytt för i vår är den parad av gästspel även för vuxen publik.

I vårens program presenteras mimartisten Ika Nord, pekingopera med Azotti teatern, en bearbetning av Rödluvan med Camilla och Jimmie med bakgrund i Grusomhetens teater (NO).

Teater Sláva gästas även av tjeckiska kompaniet Squadra Sua som gör en föreställning för vuxna och en för barn i sin egen version av fysisk clownteater. Teater Sláva bereder även möjlighet för allmänheten att delta i sin unika röst och förelsebaserade ensembleteater. Här finns barnteatergrupper, en "alla kan sjunga kör" i Slávatappning och öppen (gratis) träning för unga specialintresserade mellan 15 och 25 år. Hör av er för mer information.info@teaterslava.org, www.teaterslava.org, 08-551 705 17

• folkmusik
  • tjeckiskt
  • huddinge
  • clown
  • kör
  • konsert
  • fysisk teater

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på Kulturhuset vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.