På Strand lör 30 Jul: Electrelane (UK)

ELECTRELANE (UK)

Strand, lör 30 Jul

Förköp: 180 kr + avg (från 18 år). Dörren: 200 kr (20 år)

Öppettider: 20.00-03.00 (på scen 21.30)

Dj´s: Fritz´s Corner

Efter en fyra års lång väntan kan vi äntligen skriva i versaler ”ELECTRELANE KOMMER TILLBAKA TILL SVERIGE”. Vi skulle egentligen vilja skriva hela texten i versaler (för peppen är precis så stor!) men med risk för att verka vara en störd unge som bara skriker håller vi igen.

Ja, de är tillbaka, och vi som har krautpop som vår drug of choice har all anledning att jubla. Electrelane har sedan de började pumpa monotont på basen way back på det sena nittiotalet hållit sin postpunkfana högt och gjort sig ett namn bland indienördar, popsnören och folk i största allmänhet.

Lyssna på ”Bells” från Steve Albini-producerade ”Axes”; pop, noise och repetition i en saligt skön allians. Som om Can hade ramlat upp på samma scen som The Stooges och dansat genom eld. Kom inte och säg att detta inte är bland det bästa du hört.

Att de bestämde sig för ta en välbehövd paus 2007 lät då som att ”ja, ja… kanske någon gång kommer vi tillbaks men förmodligen aldrig”. Lyckan ler med sitt största smil på oss för att vi faktiskt får en chans att se dem igen. Och vi uppmanar alla att ta chansen nu! Inte bara för att de kommer köra över er totalt men för man vet aldrig om det kommer ytterligare pauser eller totala haverier. Visa dem att de gör rätt i att komma tillbaks. Visa dom det längst framme vid scen!

Redan nu önskar vi "läcka" lite om att Strands kök i höst kommer att förändras ordentligt med nypremiär under sista veckan i augusti. då öppnar vi dessutom Bar Brooklyn: Lager & Longdrinks i lokalerna. Mer info kommer i kommande pressutskick.

Hornstull Strand 4

info@hornstullstrand.se