Romeo & Julia Kören ger en Galaföreställning i Frutillar, Chile

På onsdagen den 31a oktober påbörjar Romeo & Julia Kören sin första turné till Latinamerika och den långa resan över Atlanten som kommer att ta oss till Chilenska Patagonien.  På Alla Helgons dagen den 3e november uppträder vi med en Galaföreställning på Teatro del Lago.  Efter föreställningen kommer RJK även att stå för underhållinig på Galamiddagen som anordnas för att stödja Teatro del Lagos satsing för kreativ utbildning.

Romeo & Julia Kören har gjort sig känd för spännande, dramatiska och även humoristiska tolkningar av tidig musik och en karaktäristisk blandning av teater, dans, sång och musik. Sedan 1991 turnerar de flitigt både inom och utanför landets gränser. De har medverkat på Nobelbanketten 1992, 1993, 2002, 2009 och 2011. De kunde också ses i TV på Kronprinsessan Victorias och Prins Daniels bröllop i juni 2010.

RJK vänder sig  till en mycket bred publik världen över: från det svenska hovet, teater- och festivalbesökare till föräldralösa och utsatta barn i Östeuropa.

Teatro del Lago is a centre of artistic excellence which encourages the development of culture and creativity in education through music and art. It aims to be a benchmark at a regional, national and international level. The theatre is located in Chilean Patagonia and is wholly committed to the local community, to its traditions and the unique natural environment in which it is located.

Pressbilderhttp://romeo-julia.se/media/foto/_UJW3027-rjk_orbyhus_press.jpg.zip & http://www.teatrodellago.cl/web/conciertos/gala-2012-romeo-julia-koren-sabado-3-de-noviembre/< /span>

För mer information:romeo_julia@dramaten.se

Anja Nordahl 0700 175 055