Stockholms bästa Las Vegas-show presenteras på Orionteatern med premiär den 4 maj.

Några mångkompetenta män vet precis hur man plockar in de stora pengarna.

Nu samlar de ihop sitt gäng i den glittrande spelmetropolen i Nevada, för, vad som först verkar vara, en glimrande Vegasshow. Vilket det också är. Den främsta i mannaminne!

Deras boss, Mr H. Kravis, har dock fler storslagna planer. Det är dags för det stora klippet. De ska i Las Vegas genomföra det svåraste bland det svåra.

Just när de ska till att göra vad de ser som världens tuffaste intjack, kommer en man. En svensk man med runda glasögon, hästsvans och en ännu bättre idé! Det finns nämligen enklare sätt för att tjäna de stora pengarna!

Jannes Fenomenala orkester och Orionteatern presenterar ”Skattjakten”, en glimrande, jazzig, kritisk Las Vegas-kabaret. Inspirerad av The Rat Pack och andra av USA:s klassiska stjärnor, är den ändå inte riktigt vad den ser ut att vara.

Jannes Fenomenala orkester har med synts på Stockholms scener ett otal gånger de senaste åren. Bland mycket annat på Södra teatern med ”Chockdoktrinen – The Concert” efter Naomi Kleins bok, i flera av Unga Turs succéer och på Orionteatern med ”Värmlänningarna”. Orkestern leds av kapellmästaren Janne Tavares som också skrivit all musik och producerat ”Skattjakten”.

Orkestern består av:
Jens Waltin – piano,
Anna Holm - fiol
Anton Svanberg - tuba
Love Meyerson - trummor
Charlie Malmberg - altsaxofon
Aron Junker - barytonsaxofon
Erik Palmberg - trumpet
Janne Tavares - trumpet, kapellmästare

Sally Palmquist Procopé regisserar. Hon gjorde senast ”Karlsson på taket” på Malmö Opera. Förra året gjorde hon ”Lilla Stormen” på Dramaten. Hon har varit chef på Unga Tur och där spelat och regisserat. Bland annat operetten ”Leende landet” och förra sommaren ”Värmlänningarna” på Orionteatern där, bland andra, också Janens fenomenala orkester ingick.

Merparten av texten har skrivits av film- och teaterjournalisten och dramaturgen Henric Tiselius.

På scen står, förutom orkestern fem av våra mest intressanta unga skådespelare/sångare:
Maia Hansson Bergqvist
Karin Bengtsson
Camilla Waltin
Logi Tulinius
Lucas Krüger

För intervjuer, pressbilder och mer info, kontakta: Janne Tavares tel: 0739 996734

Läs även på: fenomenala.se eller orionteatern.se

Nyproducerade ”Skattjakten” spelas den 4 – 27 maj 2012 på Orionteaterns nya scen, Katarina Bangata 77.

---

Orionteatern bedriver sin verksamhet i en stor f.d. mekanisk verkstad på Katarina Bangata 77 på Södermalm i Stockholm. Ett unikt teaterrum som med sina öppna ytor erbjuder en plats för konstnärliga experiment och samarbeten som ofta inte ryms på de traditionella teatrarna. Lars Rudolfsson är både grundare till teatern och konstnärlig ledare.

• konsert
  • musik