Teater Sláva - 10 år i Huddinge

Teater Sláva är en av de få grupper i Sverige som arbetar inom den fysiska teaterns tradition. Det var för exakt 10 år sedan som gruppen flyttade sin verksamhet från Järna till Tonsalen i Huddinge Centrum. Detta ska firas med en stor folkfest den 19e-21a september.

Helgen kommer vara fullspäckad med aktiviteter för både barn och vuxna. I ABF-huset bredvid Tonsalen kommer en stor jubileumsutställning äga rum, med kostymer, smycken, masker, rekvisita och fotografier från alla produktioner Teater Sláva har haft sen flytten till Tonsalen hösten 2004. Utställningen kommer vara öppen under hela jubileumshelgen och guidade visningar kommer erbjudas.

Flera barnföreställningar kommer att spelas under helgen, inklusive tre av Teater Slávas egna och en av barnens stora favorit, Clownen Manne. Vuxna är välkomna att besöka en av de planerade arbetsdemonstrationerna med den fysiska teaterns stora praktiker, Tom Fjordefalk och Sören Larsson.

På lördag kväll är alla, vuxna som barn, välkomna på den stora jubileumskonserten– Teater Slávas hyllning till Tonsalen och alla de platser och människor som gruppen färdats till och träffat med Tonsalen som deras högkvarter.

Helgen öppnas på fredag med en VIP-afton med vernissage, bubbel och en exklusiv förhandsvisning av jubileumskonserten. Det finns ett begränsat antal pressbiljetter, vid intresse kontakta vår producent Sonia Braska, 08 551 705 17 sonia@teaterslava.org

• sláva
  • jubileum