Visning av dokumentärfilmen Make Democracy Great Again och efterföljande panelsamtal om demokratins framtid på Dejé kulturhus den 19 september

PLATS: Kulturhuset Deje
DAG:
19 september
TID:
17.00 -20.00

PROGRAM:
17.00 – filmen startar och pågår i 90 min
– paus, då det bjuds på lättare förtäring
– 60 min panelsamtal under ledning av Gabriel Ehrling Perers

Arrangemanget är avgiftsfritt men föranmälan krävs. För att få biljett vänligen mejla: marielle.wasterlund@kulturens.se

Panelsamtal
Efter filmvisningen blir det panelsamtal under ledning av journalisten Gabriel Ehrling Perers.

Panelen består av:
Jan Scherman
–journalist samt medproducent av filmen Make Democracy Great Again
Per Lawen – kommunalråd i Forshaga kommun
Pia Torstensson
– Kulturens Bildningsverksamhet, initiativtagare av Demokratiprojektet "Inte glömma inte minnas"
Sandra Backman
– Kulturens Bildningsverksamhet, skådespelerska och aktiv i Demokratiprojektet "Inte glömma inte minnas"
Linn Sönstebö Mossberg
– verksamhetsledare på Gamla kraftstationen i Deje

Om filmen Make Democracy Great Again:
Filmen sätter fokus på en av vår tids viktigaste frågor. Kommer demokratin att överleva? Bara 13 procent av världens befolkning lever i en demokrati och utvecklingen går bakåt. På global nivå är de senaste 30 årens demokratiska framsteg utraderade. Partier tappar medlemmar. Högerextrema rörelser är på frammarsch. I filmen ”MAKE DEMOCRACY GREAT AGAIN” vill journalisten och författaren Jan Scherman visa att läget är kritiskt. Men han vill också inge hopp, en chans att vända utvecklingen.

> Läs mer om filmen på Panora.se
> Se trailer här