Anders Lindgren (till vänster) efterträder Rolf Karlsson som ordförande i Lindesbergs Fotoklubb. Foto: Lindesbergs Fotoklubb

​Anders Lindgren ny ordförande i Lindesbergs Fotoklubb

Vid årets första klubbmöte för Lindesbergs Fotoklubb hölls årsmöte då Anders Lindgren valdes till ny ordförande i klubben efter den avgående ordförande Rolf Karlsson. Henrik Andrén vann månadstävlingen för andra gången i rad.

Rolf Karlsson avtackades för de sex år han lett klubben som ordförande. ”Han har sedan han tillträdde 2013 på ett föredömligt sätt förnyat och förändrat klubben, mycket tack vare sina goda kontakter och sina excellenta tekniska kunskaper. Kunskaper som han frikostigt delat med sig hos klubbens medlemmar”, skriver klubben på sin Facebook-sida.

Månadens bild januari 2019. Foto: Henrik Andrén.

Henrik Andrén vann månadstävlingen för andra gången i rad vid årets första klubbmöte. Månadens bild januari 2019 hade temat "kyla".

Lindesbergs Fotoklubb

Mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen www.lindesbergsfotoklubb.se