Bergslagens Slöjdare brinner för slöjd och hantverk i alla dess former

Bergslagens Slöjdare brinner för slöjd och hantverk i alla dess former

Stick-café, smycketillverkning, pralintillverkning, ullbroderi, luffarslöjd och nåltovning. Det är några av de aktiviteter som Berglagens Slöjdare bjuder in till varannan måndag kl 18-21 under vårterminen 2024 i ABF-lokalen på Löpargatan 8 i Lindesberg. Bergslagens Slöjdare är en ideell förening som brinner för slöjd och hantverk i alla dess former - både nya och gamla tekniker.

Kommande aktiviteter:

• Måndag 19 februari: Stick-café: Ta med ditt pågående projekt, stickning, virkning, broderi.
  • Måndag 4 mars: Smycketillverkning med Siw och Anette: Gå loss på pärlor och tråd och gör ditt eget smycke till ett lågt självkostnadspris.
  • Måndag 18 mars: Kurs i pralintillverkning hos Marias Chokladmakeri i Nora (Bryggeriet). Logistiken blir för svår för att ha kursen i Lindesberg. Anmälan direkt till Maria (kontakt@mariaschokladmakeri.se) Det finns plats för sex personer, först till kvarn. Kursen kostar 695 kr. och då får man med sig 24 egentillverkade praliner hem efter ca 2,5 timmar.
  • Måndag 18 mars (alternativ): Prova-på ullbroderi i ABF-lokalen i Lindesberg.
  • Måndag 8 april: Stick-café: Ta med ditt pågående projekt, stickning, virkning, broderi.
  • Måndag 22 april: Luffarslöjd/Trådslöjd - prova-på några olika saker med Leif. Ta med en liten avbitare om du har.
  • Måndag 6 maj: Stick-café: Ta med ditt pågående projekt, stickning, virkning, broderi.
  • Måndag 20 maj: Nåltovning: Introduktion och prova-på med Anita.
  • Måndag 3 juni: Stick-café: Ta med ditt pågående projekt, stickning, virkning, broderi. Detta är vårens sista träff, vi kan prata lite om vad vi skulle vilja göra till hösten.

Föreningens årsmöte går av stapeln 24 mars kl 16. i ABF-lokalen.

...