​Bergslagspraliner i Stripa gruvmiljö läggs ned

​Bergslagspraliner i Stripa gruvmiljö läggs ned

Stripa gruvmiljö i Guldsmedshyttan förlorar ännu en hyresgäst när Bergslagspraliner läggs ned efter sommaren. "Vi har med stor sorg men också klokskap beslutat oss för all lägga ner vårt företag", meddelar Ywonne Lindberg och Gunilla Borensjö på företagets Facebook-sida.

"Vi har nu drivit Bergslagspraliner i fem fantastiska år. I vanliga fall planerar vi nu för fullt, alla våra höst- och julmarknader som vi brukar åka på. Marknader som är viktiga för oss. Nu har allt förändrats. Inga marknader på grund av Corona", förklarar Ywonne Lindberg och Gunilla Borensjö sitt beslut.

En helt fantastisk sommarsäsong närmar sig sitt slut för Bergslagspraliner som kommer att ha sitt sommarcafé i Stripa öppet ännu ett tag till: tisdagar-söndagar kl 11-17 till och med vecka 34 och tisdagar-fredagar kl 11-17 vecka 35 (till och med 28 augusti).

Bergslagspraliner - som gör praliner, chokladkakor och andra läckerheter av choklad "bara för att det är gott" - kommer att vara med på Ljusstråk 5-6 september och står som vanligt i Svalbo.