Lindesbergs Bio håller stängt till 24 november.

​Biografen, arenan och badhuset i Lindesberg stängs

Med anledning av de lokala allmänna råd som införts i Örebro län kommer kommunala bolaget Besök Linde AB att hålla Lindesbergs Bio, Lindesberg Arena och Badhuset Energikällan med gymmet Actic stängda från 5 november till 24 november.

"Om alla är duktiga och följer de råd som finns, hoppas vi kunna vara på bio-banan igen den 25 nov. Då vill vi kunna spela ”ifatt” lite filmer som kommer ut under vår nedstängda period - men samtidigt återstarta med en svensk premiär! Sköt om er, hoppas vi ses om tre veckor", skriver Lindesbergs Bio på sin hemsida. Biografens presentkort/biokort får förlängd gitighetstid.

Lindesberg Arena stänger för allmänheten.

Träning för barn och ungdomar födda 2005 eller senare kommer att kunna genomföras. Kolla med respektive förening om vad som gäller för just dig eller ditt barn. Föreningarna ansvarar för att träningsverksamheten sker på ett sätt som minimerar smittrisk. Omklädningsrummen kommer att vara stängda, alla som tränar byter om och duschar hemma. Föräldrar som skjutsar och hämtar barn till och från träningar väntar på sina barn utanför arenan. De allmänna råden gäller inte för professionella idrottare som har idrotten som yrke eller huvudsaklig sysselsättning (på nationell eller internationell senior-elitnivå). Bastuflotten kommer att vara stängd. Gäster till restaurang LindeGastro restaurang och bowling hänvisas till deras egen entré.

Badhuset Energikällan med gym-anläggningen Actic stänger för allmänheten

Stängningen innefattar hela bad- och gymanläggningen under tiden de lokala allmänna råden gäller, till och med den 24 november i nuläget, men kan komma att förlängas. Simskolor och skolverksamhet kommer att pågå under denna period för barn födda 2005 eller senare. Träning för barn och ungdomar kommer att kunna genomföras, kontakta Lindesbergs Simsällskap om vad som gäller för dig.