Boka redan nu onsdag 24 maj för LindeDagen 2023

Boka redan nu onsdag 24 maj för LindeDagen 2023

LindeDagen har blivit en populär folkfest i Lindesberg som återkommer nästa år. "Boka redan nu onsdag 24 maj för LindeDagen 2023", meddelar arrangerande Lindesbergs Rotaryklubb.

I år (2022) genomfördes LindeDagen för sjätte gången onsdag 18 maj efter två års påtvingad pandemi-paus. Med över 150 utställare och tusentals besökare efter Strandpromenaden i sjöstaden Lindesberg har LindeDagen utvecklats till och etablerats som en trivsam och uppskattad folkfest för kommunens invånare som förväntas återkomma varje år.

Det mesta kommer att vara som tidigare på LindeDagen 2023 - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta och det bästa med Lindesberg som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i.

"Men ingenting är så bra att det inte kan bli bättre - därför blir det vissa förändringar utifrån synpunkter från utställare i vår utvärdering", förklarar Stig-Inge Wentzel som är Rotarys projektledare för LindeDagen.

En årligen återkommande folkfest

Utvärderingen - som Rotary låtit göra bland de deltagande utställarna på LindeDagen 2022 - bekräftar att evenemangen är uppskattat och etablerat som en årligen återkommande folkfest:

● 97% svarade att LindeDagen 2022 rent allmänt var "bra" eller "mycket bra".
● 93% svarade att sannolikheten är "stor" eller "mycket stor" att de kommer att delta även 2020.

Rotary tackar alla utställare som deltagit i utvärderingen av LindeDagen 2022: "Det ger oss värdefullt underlag till att göra ett bra evenemang ännu bättre för både utställare och besökare".

Samtidigt tackar klubben alla utställare och besökare som bidrog till att göra LindeDagen 2022 till en succé - och hälsar alla välkomna åter på LindeDagen 2023 som kommer att genomföras onsdag 24 maj.

Antalet utställarplatser blir begränsat

Mer information om LindeDagen 2023 kommer i samband med att anmälan för utställare öppnas.

"En nyhet är att utställare kommer att få välja utställarplatser direkt vid anmälan - och eftersom antalet utställarplatser kommer att vara begränsat är det 'först till kvarn' som gäller", meddelar Lindesbergs Rotaryklubb.

LindeDagen arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb med ekonomiskt stöd från Region Örebro, Lindesbergs kommun, de kommunala bolagen (LIBO, Linde Energi och Besök Linde), Sparbanksstiftelsen Bergslagen/Bergslagens Sparbank och Adolf Lindgrens stiftelse.

LindeDagen 2022 lockade 150 utställare och tusentals besökare efter Strandpromenaden i sjöstaden Lindesberg.