​Dags igen bygga fler holkar till fåglarna på Kyrkberget i Lindesberg

​Dags igen bygga fler holkar till fåglarna på Kyrkberget i Lindesberg

Söndag 20 oktober bjuder Föreningen Kyrkbergets Vänner in till fågelholksbygge. Aktiviteten är avgiftsfri och riktar sig till alla åldrar. ”Tanken är att vi har återkommande träffar, som handlar om fåglar på Kyrkberget, då vi har olika aktiviteter och lär oss om fåglar”, hälsar styrelsen i Föreningen Kyrkbergets Vänner genom Annika Waldén.

Fåglar på Kyrkberget: Vi bygger fler fågelholkar och lär oss vilka fåglar som vistas på Kyrkberget, hur de ser ut och hur de låter.

• När: Söndag 20 oktober 2019 kl 14.00 - 16.30
  • Var: Kyrkberget i Lindesberg - vid grillplatsen nära kägelbanan.

Kyrkbergets Vänner bjuder på fika - men ta gärna med fikabröd för knytisfika! Elden är igång för den som vill grilla. Ta med sittdyna, kläder efter väder! Arrangemanget är gratis och ingår i studiecirkeln om fåglar på Kykrberget.

Sponsorer är Karl Hedin AB, Linde Byggnadsplåt, Friluftsfrämjandet och Lindesbergs Naturskyddsförening. Kontaktperson Agneta Nilsdotter 070 546 41 03. Anmäl gärna ditt intresse att vara med till kyrkberget18@gmail.com.

Bilderna kommer från tidigare fågelholksbyggen som är publicerade på Kyrkbergets Vänners hemsida www.kyrkberget.se.

Kyrkbergets Vänner

Förening som värnar om Kyrkberget