Dags igen för årets stora bokrea

Dags igen för årets stora bokrea

Onsdagen den 24 februari kl. 07.00 startar Sveriges största bokfest i Akademibokhandelns 120 butiker över hela landet - däribland Akademibokhandeln Blombergska Bokhandeln i Lindesberg.

Butikerna har fyllts med 1,2 miljoner böcker och det finns 1.000 titlar att välja bland. "Vi fortsätter att satsa stort på bokrean som är en uppskattad tradition runt om i hela landet. Vi är stolta och glada att kunna erbjuda gammal som ung en kvalitetsrea med både bredd och djup", säger Cecilia Helsing, marknadschef på Akademibokhandeln.

Förra årets satsning på barnböcker mottogs mycket positivt av kunderna."Det är roligt att se att det finns ett så stort intresse för barnböcker. Därför är det glädjande för oss att kunna erbjuda hela 375.000 böcker för barn och ungdomar. Detta går helt i linje med våra övriga satsningar för barns läsning – ett viktigt område som ligger oss varmt om hjärtat", säger Cecilia Helsing.

Förutom i den traditionella tryckta katalogen som distribueras i 1,2 miljoner exemplar finns hela bokreasortimentet även tillgängligt på nya www.akademibokhandeln.se. Här kan besökaren söka och botanisera bland böckerna och se om boken finns i en viss butik.

.................

VIP-morgon för vänner kl. 06-07: Förtur till årets bokrea hos Akademibokhandeln Lindesberg!

Du som är med i Akademibokhandelns vänner är välkommen till oss redan kl. 06, en timme innan ordinarie butiksöppning! Då slår vi upp portarna för alla medlemmar. Vi bjuder på kaffe och fina bokerbjudanden. Kom först och gör de verkliga fynden! Inbjudan gäller dig och en kompis. Anmäl dig genom att klicka på knappen på denna sida >>. Välkommen! Övriga kunder välkomnas från kl. 07.

Blombergska Bokhandeln

Kristinavägen 27 Lindesberg 0581-100 21 blombergska.se