Dags igen för Julmys på Kyrkberget i Lindesberg

Dags igen för Julmys på Kyrkberget i Lindesberg

Söndag 21 november kl 13:00-15:00 är det dags igen för Julmys på Kyrkberget i Lindesberg som arrangeras av föreningen Kyrkbergets Vänner tillsammans med Naturskyddsföreningen, Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet.

Julmys på Kyrkberget ordnas vid eldplatsen ovanför Kägelbanan. Det blir en eftermiddag med julpyssel i naturmaterial: Gör en egen granrisbock, adventskrans eller granristomte. Betala för materialet. Tag gärna med egen sekatör. Aktiviteter för både barn och vuxna. Friluftsfrämjandet ordnar tipspromenad för barn och vuxna.

"Vi bjuder på musikunderhållning, trumpet med Edith Windahl och vi sjunger julsånger tillsammans. Titta in i Kägelbanan och se på pågående renovering", hälsar Kyrkbergets Vänner som serverar saftglögg, kaffe och pepparkakor vid elden.

Stöd renoveringen av Kägelbanan - bli medlem i Kyrkbergets Vänner för 100kr! Bg: 309 ‐ 3846 Swish :123 681 17 15