Sockestugan i Fellingsbro.

​Fellingsbro får handelsbod för ”härproducerat” i Sockenstugan

Fellingsbro får en handelsbod i Sockenstugan, enligt beslut i Sockenrådet meddelar nättidningen fellingsbro.se. I handelsboden kommer ”härproducerade” varor, produkter och konsthantverk från hela Fellingsbro socken att finnas till försäljning.

Ansvarig handelsman blir Leif Sandelius som sedan några veckor tillbaka dagligen finns i Sockenstugan för att ta emot besökare. Den som är intresserad av att ha en plats för någon eller några av sina härproducerade varor i handelsboden kan ta kontakt med Leif Sandelius - telefon: 073-715 54 22; epost: leif.sandelius@fellingsbro.se.

De föreningar som vill vara i Sockenstugan för att hålla möten eller informera om sin verksamhet kan även de i fortsättningen vända sig till Leif Sandelius för att boka tider.

Möte med kommunledning och bygdegårdarna

Vid senaste mötet med Sockenrådet (bilden) meddelades att kommunledningen vill komma till Sockenrådet för att prata om planerna för ishallens och gamla gymnastiksalens framtid. Det mötet är planerat till den 4 februari kl 18:00.

För att effektivisera arbetet i Sockenrådet bildas nu ett antal arbetsgrupper för att bevaka frågor inom näringsliv, utbildning, vägar/kommunikationer, vård/omsorg, bostäder och integration. För varje område (grupp) kommer det att utses en ansvarig person som har ansvaret för respektive grupps arbete och utveckling.

För att utveckla kontakten mellan Sockenrådet och de så viktiga bygdegårdarna i Fellingsbro socken planerar Sockenrådet att hålla sina möten ute hos respektive bygdegård med dess styrelser eller styrelserepresentanter. Sockenrådet kommer att ta kontakt med respektive bygdegårdar för att se hur dessa möten ska kunna förverkligas och förhoppningsvis utvecklas.

Nästa möte med Sockenrådet hålls den 4 februari i direkt anslutning till mötet med kommunledningen.