Fototävlingens finalbilder visas på Väggen intill Konstrummet på Lindesbergs stadsbibliotek.

Fototävlingens finalbilder kan ses på Lindesbergs stadsbibliotek

De tio finalbilderna i femte omgången av fototävlingen Fotografera Ditt Lindesberg finns nu att beskåda på Lindesbergs stadsbibliotek fram till 10 augusti. Alla intresserade kan rösta fram Månadens Bild - den bild som bäst beskriver maj månads tema: Vad betyder Lindesbergs kommun för dig? Och hur vill du fånga kommunens själ i en bild? Omröstningen pågår till och med söndag 15 augusti.

Se finalbilderna i större storlek och rätt format >>

RÖSTA HÄR: Nu är det dags för alla intresserade att rösta fram Månadens Bild senast söndag 15 augustii via denna länk >> Om inte länken fungerar - kopiera denna länk (https://podio.com/webforms/25507595/1894807) och klistra in i din webbläsares adressruta). OBS: Du får bara rösta en gång - därför behöver du ange ditt namn och dina kontaktuppgifter.

Temat för femte omgången i fototävlingen

Det övergripande temat för fototävlingen Fotografera Ditt Lindesberg har varit kommunens platsvarumärke Bergslagens själ - under de första omgångarna (januari, februari, mars och april) med olika ledord ur kommunens platsvarumärke (se vinnare längre ned på denna sida). I den femte omgången (maj månad) är temat lite mer fritt tolkande av "Fotografera Ditt Lindesberg". Vad betyder Lindesbergs kommun för dig? Och hur vill du fånga kommunens själ i en bild? Vinnare av Månadens Bild i maj belönas av Besök Linde AB med ett presentkort för två personer till Relaxen på Badhuset Energikällan i Lindesberg >>

Juryn som valt ut de tio finalbilderna utgörs av representanter för alla medarrangörer: Lindesbergs Fotoklubb, Lindesbergs Konstförening, Kultur- & fritidsenheten, Kulturskolan Garnalia, ELON Ljud & Bild i Lindesberg, Lindesbergs kommun och de kommunala bolagen.

.................................

Fototävlingen Fotografera Ditt Lindeberg arrangeras av två föreningar (Lindesbergs Fotoklubb och Lindesbergs Konstförening), två kommunala verksamheter (Kultur-& fritidsenheten och Kulturskolan Garnalia) samt ett företag i branschen (Elon Ljud & Bild Lindesberg) med stöd av Lindesbergs kommun (Tillväxtförvaltningen), de kommunala bolagen Besök Linde AB, Linde energi AB och LIBO Lindesbergsbostäder AB samt nyhetskanalen LindeKultur.