Carl-Eric och Eva Persson hälsar välkomna till Perssons Magasin i sommar.

​Gårdsbutik för mathantverk på Perssons Magasin i sommar

”Vi hoppas att det ska gå att öppna Perssons Magasin i sommar”, meddelar Eva och Carl-Eric Persson i Västra Löa. Enligt planerna kommer Perssons Magasin att öppnas 13 juni med två nya inslag - en gårdsbutik för lokalproducerat mathantverk och ett rum för trädgården med allt från trädgårdskonst till växter.

Till sommaren öppnas Signes Matkällare (bilden) som gårdsbutik för lokalproducerat mathantverk.

I det här rummet kommer Perssons Magasin att samla det som passar i trädgården - allt från trädgårdskonst till växter.

”Vill du leverera lokalproducerat mathantverk eller något som passar i trädgården till oss - ring 070-6271494”, meddelar Eva Persson.

Utställare på Perssons Magasin sommaren 2020:

Perssons Magasin kommer som tidigare att ha konstutställningar i tre omgångar. konsthantverk, loppis och kafé.

13 juni - 2 juli:

• Stora rummet: Ann-Sofie Asklund Erbenius (bilden) som har sysslat med måleri i olika tekniker i cirka 30 år.
  • Kaféet: Maria Nyberg Sanzén som är formgivare och konstnär bosatt i Glanshammar utanför Örebro där hon driver företaget Sanzén Form & Design.

4-23 juli:

• Stora rummet: Lars Göran Skantz

• Kaféet: Åke Vogel (bilden) har haft flera separatutställningar i bland annat Malung, Borlänge och Stockholm Med rötterna i Dalarna har Anders Zorn varit en stor förebild och källa till inspiration.

25 juli -16 augusti:

• Stora rummet: Charlotta Lindvall istället för Guilherme Carvalho som inte kan komma till Sverige på grund av Corona-restriktionerna.
  • Kaféet: Towe Dam.

Perssons Magasin