Houria - vårterminens sista filmstudio-film i Lindesberg

Houria - vårterminens sista filmstudio-film i Lindesberg

Torsdag 25 april kl 19:00 presenterar Lindesbergs Filmstudio vårterminens åttonde och sista film på Lindesbergs Bio - "Houria". Filmen om Houria - som drömmer om att dansa i den algeriska baletten - handlar om en ung kvinnas kamp för överlevnad. Höstterminens program presenteras av Lindesbergs Filmstudio på LindeDagen 22 maj.

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform vilket innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud. Filmstudions filmer börjar kl 19:00 - men biografen är öppen från 18:00 för kaffe, kaka och lite filmprat inför kvällens film.

Möt Lindesbergs Filmstudio på LindeDagen 22 maj kl 16-19 på Loppholmarna (B:20) - se lindedagen.se >>

...................................................
Torsdag 25 april kl 19:00: Houria (2022) - en film från Algeriet i regi av Mounia Meddour

...